خانه ما | بلاگ

خانه ما

ساخت وبلاگ
چه کسی می تواند از ارتودنسی نامرئی استفاده کند؟

همانگونه که در ابتدا گفته شد تمام افراد نمی توانند برای منظم کردن ترتیب دندان هایشان و یا مواردی که به ارتودنسی نیاز دارد از ارتودنسی نوع نامرئی استفاده کنند. ارتودنسی نامرئی معمولاً مناسب افرادی است که بهداشت دندان و دهان خوبی دارند و همیشه این موارد را رعایت می کنند.

ارتودنسی نامرئی می تواند هم برای کودکان و هم بزرگسالان مناسب باشد ولی بیشتر افرادی با ارتودنسی نامرئی مشکلاتشان حل شود که:

دندانهای پرتراکم دارند

 دندان های نامرتب دارند

 دندانهای جلو آمده دارند

دندانهای فاصله دار دارند

ه دندان های فک بالایشان نسبت به دندان های پایین داخل تر باشد که به این نوع کراس بایت گفته می شود.

آیا درمان با ارتودنسی شفاف بازگشت دارد؟

مسلماً در درمان ارتودنسی نامرئی همانند مدل های دیگر ارتودنسی دندان امکان بازگشت وجود دارد و این امکان بازگشت بسته به شرایط نگهداری پس از درمان کامل و مواردی دارد که فرد به آنها توجه نمی کند؛ ولی در کل امکان بازگشت در ارتودنسی نامرئی وجود دارد.در ادامه به دلایلی که ممکن است باعث بازگشت ارتودنسی نامرئی شود می پردازیم و همچنین نکاتی را برای جلوگیری از این امر توصیه می‌کنیم.

یکی از موارد مهمی که باعث بازگشت ارتودنسی نامرئی می شود این است که فک جای زیادی برای باز شدن دندانها نداشته باشد و نیاز به کشیدن دندان باشد.مورد بعدی مشکلاتی است که در فک فرد وجود دارد و این مشکلات باعث احتمال برگشت ارتودنسی نامرئی می شود.

توصیه های مربوط به جلوگیری از بازگشت ارتودنسی نامریی پس از درمان

پس از اینکه این ارتودنسی از روی دندان شما جدا شد باید تا مدتها روشها و کارهایی را انجام دهید که موجب بازگشت دندان ها به حالت اولش نشود.اولین کار این است که پس از خارج کردن ارتودنسی از داخل دهان حداقل به مدت ۱۰ الی ۱۲ ماه از پلاک های ارتودنسی متحرک به طور منظم استفاده کنید و پس از پایان دوره ۱۲ ماهه بسته به دستور پزشک تا چند ماه هم به مدت ۳ الی ۴ روز در هفته از آن استفاده کنید. برخی اوقات نیاز به استفاده از این پلاک ها تا همیشه برای فرد توصیه می شود.

موارد مختلفی برای جلوگیری از برگشت حالت دندان ها وجود دارند که عبارتند از:

  1. ریتینر هالی
  2. ریتینر اسیکس
  3. نگهدارنده ثابت

قیمت ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

ارتودنسی هزینه های مختلفی دارد این هزینه نسبت به نوعی که برای دندانتان انتخاب می‌کنید دارد  قیمت ارتودنسی نامرئی هم تحت تاثیر چند عوامل هستند که عبارتند از:

  • نوع مشکل
  • شدت مشکل
  • نوع ابزار و دستگاه ها
  • افزایش تعداد مرحله های ارتودنسی
  • کلینیک ارتودنسی که انتخاب می کنید
  • شهر و منطقه ای که در آن سکونت دارید و

در کل قیمت این ارتودنسی از ارتودنسی های دیگر گرانتر است و پزشک متخصص شما این قیمت را تعیین می کند که در ایران هم بر مبنای یورو محاسبه می شود.اگر بخواهیم به طور حدودی و تقریبی هزینه آن را اعلام کنیم حداقل قیمت ارتودنسی نامرئی برای یکی از فک ها سه هزار یورو است و ممکن است این هزینه نسبت به طول درمان و تعداد مراحل تا ۴ هزار یورو هم بالا برود.

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 278 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 17:50

مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی را می دانید؟

قیمت ارتودنسی نامرئی نسبت به انواع دیگرش گران تر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که توسط پزشک متخصص ارتودنسی تعیین می شود. قیمت این ارتودنسی در ایران با مبلغ روز یورو و دلار محاسبه می شود.ارتودنسی یکی از تخصص های مربوط به دندانپزشکی است که برای ترمیم کردن و زیباسازی چینش دندان ها به کار می رود.

در این روش از سیم های فلزی و قلاب های فلزی استفاده می شود. برخی اوقات افراد بعد از انجام مراحل ارتودنسی روی دندان به دلیل اینکه قلاب ها و سیم های آن مشخص است احساس می کنند ظاهر دهانشان زیبایی خود را از دست داده و حین خندیدن سیم ها و قلاب ها نمایان می شود.یکی از روش‌هایی که اکثراً در افراد بزرگسال برای ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد انجام ارتودنسی نامرئی روی دندان می باشد.

این ارتودنسی به دلیل مدل شفافی که دارد ویژگی ها و معایبی هم به همراه دارد.

مزایای ارتودنسی شفاف:

مهمترین و اولین موردی که که می توان در مورد مزیت ارتودنسی نامرئی برشمرد دقیقاً نامرئی و شفاف بودن آن است که هیچ سیم یا قلابی روی آن وجود ندارد.

متحرک بودن

ایجاد درد و جراحت کمتر در دهان

ایجاد تحریک کمتر برای دندان و لثه و گونه

استفاده از مسواک و نخ دندان به راحتی

استفاده راحت و تاثیر گذاری کمتر روی فعالیت های روزمره

ساخت سفارشی با قالب مورد نظر برای بیمار

جداسازی از دندان در طول روز حداکثر به مدت ۲ ساعت

روشی مناسب برای ترمیم دندان های فاصله دار، دندان های پر، دندانهای کراس بایت، اوربایت و آندربایت

معایب ارتودنسی شفاف هم عبارتند از:

احتمال گم شدن به دلیل متحرک بودن

به همکاری بیشتری توسط بیمار نیاز دارد

باید به مدت ۲۲ ساعت در طول روز روی دندان قرار بگیرد

در مکان های عمومی هنگام خارج کردن از دهانتان جلوه خوبی ندارد

نمی توان برای همه افراد از آن استفاده کرد

ممکن است با دندان سازگاری نداشته باشد

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 314 تاريخ : يکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت: 14:30

چطور بفهمیم هزینه تحصیل در انگلیس چقدر است؟

مشاغل و رشته های پولساز در انگلستان و شرایط عمومی آن:

انگلیس در شمال غربی اروپا و در قسمت جنوبی بریتانیا قرار گرفته است. این کشور جزیره ای بوده و همچنین بخشی از پادشاهی متحده انگلستان است. پایتخت انگلیس لندن می باشد و از شهرهای بزرگ دیگر آن می توان بیرمنگام، منچستر، شفیلد، لیورپول، نیوکاسل و لیدز را نام برد. همچنین از معتبر ترین مراکز عملی دنیا میباشد و هزینه تحصیل در انگلستان با توجه به تایپ دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت میباشد. انگلیس اقتصاد بزرگی دارد و از پوند استرلینگ به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. انگلیسی، اسکاتلندی و ولزی زبان هایی هستند که در این کشور صحبت می شوند. انگلیس به عنوان سومین جزیره پرجمعیت جهان بیش از 67 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت 130،279 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. برای انگلستان رشد اقتصادی در لندن و جنوب شرقی این کشور متمرکز شده است. بازار کار لندن 10 برابر بیشتر از سایر نقاط کشور رونق دارد که باعث شده رقابت بسیار بیشتری برای مشاغل به وجود بیایددرآمد و هزینه در انگلستان نیز دلیل موجه دیگری برای انتخاب این کشور به عنوا مقصد مهاجرت کاری است. لیست فرصت های شغلی در انگلستان که با کمبود نیرو مواجه اند و در لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان قرار دارند، شامل دانشمندان بیوشیمی و فیزیک، مهندسین عمران، مکانیک و برق، بخش فناوری اطلاعات، پزشکی، آموزش، طراحان گرافیک و سر آشپز های ماهر است. نمودار زیر افراد شاغل در انگلستان را نشان می دهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در مقایسه با سال قبل، به میزان 247،000 نفر کاهش یافته است که بیشترین کاهش سالانه از سال2010 تا کنون بوده است.

بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های انگلیس

  • اقتصاد : این رشته در بین چهار رشته بسیار پرطرفدار است زیرا حقوق و دستمزد فارغ التحصیلان این رشته خوب است . همه این ها به خاطر این است که کارفرمایان روی این رشته که با مهارت های علوم پایه و هنر درآمیخته شده است ارزش گذاری کرده اند . البته نرخ اشتغال این رشته بسیار کم تر است و اما باز هم در بین بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های انگلیس است .

این رشته دارای هزینه های تحصیل بسیار بالایی است و اما باز هم چون بازار کار خوبی دارد متقاضیان بسیار خوبی دارد .در سال ۲۰۱۴ حدود هشت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی در این رشته تحصیل کرده اند و این تعداد در نوع خود رقم بسیار بالایی است .

البته بین متقاضیان برای تحصیل در این رشته رقابت بسیار زیادی وجود دارد . البته آن دسته از افرادی که به دنبال تحصیل در این رشته اند باید مهارت های لازم خود را در زمینه ریاضی تقویت کنند.

  • آموزش : آن دسته از افرادی که در این رشته تحصیل می کنند بعد از کسانی که از رشته های پزشکی و دندان پزشکی فارغ التحصیل شده اند رضایت بسیار زیادی از دوران تحصیل خود و این رشته دارند . در سال ۲۰۱۵ افراد بسیار زیادی جدب این رشته شده اند . در این رشته رقابت بیش تر بر سر دوره های BED برای تریبت مدرس در مقطع کارشناسی می باشد . در سایر دوره های آموزشی نظیر دوره های آموزش کودکان و یا آموزش در فضای باز هنوز هم شانس قبول شدن بسیار بالا است .
  • جرم شناسی :از جمله بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های انگلیس می توان به رشته جرم شناسی اشاره کرد . این رشته به تازگی به جدول رشته های دانشگاه اضافه شده است . برای تحصیل در این رشته متقاضیان بسیار زیادی وجود داشته است . از جمله دانشگاه هایی که در ابتدا این رشته به آن اضافه شده است دانشگاه یورک است . البته اکنون بیش تر از صد و سی دانشگاه این رشته را ارائه می کنند و البته تعدادی از آن ها نیز این رشته را در قالب یک مدرک علوم اجتماعی آن را ارائه می دهند .

 

  • مردم شناسی : از جمله بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های انگلیس می توان به رشته مردم شناسی اشاره کرد .در ابتدا ورودی های این رشته بسیار کم بوده است واما در چهار سال اخیر دو برابر شده است . دغدغه اصلی کسانی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند نرخ پایین اشتغال است .
  • حسابداری و امور مالی :در سال ۲۰۱۵ تعداد افرادی که این رشته را برای تحصیل انتخاب کرده اند به میزان ده درصد بیش تر شده است .این تعداد در سال ۲۰۱۵ نیز افزایش یافته است . البته در رشته امور مالی نیز نسبت به رشته حسابداری متقاضیان بیش تری ثبت نام کرده اند . البته نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که استخدما فارغ التحصیلان این رشته به میزان بسیار زیادی کم شده است. البته آن دسته از افرادی که استخدام می شوند دارای حقوق بسیار بالایی هستند و این رشته شغل های پردرآمدی را رقم خواهد زد

 

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 363 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 16:11

پر کردن دندان با مواد سفید بهتر است یا سیاه؟

پر کردن دندان روشی برای بازسازی تاج دندانی است که دچار مشکل پوسیدگی دندان شده است . بعد از خالی کردن بخش پوسیده بطور کامل این دندانپزشک است که تصمیم میگیرد که دندان شما را با چه موادی پرکند . این سوال در ذهن بسیاری وجود دارد که پر کردن دندان با مواد سفید بهتر است یا سیاه ؟

منظور از مواد سفید در نود و پنج در صد موارد کامپوزیت دندان است . مواد پرکننده سفید دیگری هم چون گلاس آینومر و کامپوگلاس و … وجود دارند که هریک موارد کاربرد خاص خود را دارند.

نام اصلی مواد پر کننده دندان سیاه آمالگام است . در واقع این مواد چون ملغمه ای از نقره و جیوه است در ابتدا نقره ای رنگ است ولی به مرور زمان در بزاق نقره آن اکسیده و سیاه رنگ میشود .

پر کردن دندان جلو

در پر کردن دندان جلو حتما از ماده سفید باید استفاده شود . غیر ممکن است که با آمدن این مقدار زیاد تنوع و کیفیت خوب کامپوزیت دندان هیچ فردی راضی شود که دندانهای جلویی خود را با آمالگام پر کند .

معمولا در پر کردن دندانهای جلو از کامپوزیت های نانوهیبرید و میکروفیل استفاده میشود . این کامپوزیت ها قابلیت پولیش شدن و زیبایی زیادی دارند . معمولا از همین مواد پر کننده سفید دندان جهت کار زیبایی و سفید کردن دندان با روش کامپوزیت ونیر استفاده می کنند .

در ترمیم دندان شکسته جلو هم بهترین مواد سفید پر کننده دندان کامپوزیت ها هستند . در مورد دندان شکسته باید دقت شود که از کامپوزیت های با در صد فیلر بالا و مقاومت بالا استفاده شود تا دوباره دچار شکستگی دندان نگردید .

در موارد شکستگی های وسیع تاج معمولا بهتر است از روکش سرامیکی دندان و یا روکش زیرکونیا بهره بگیریم .

پرکردن دندان آسیاب

شاید بسیار از شما این جمله را از دندانپزشک خود شنیده باشید که در دندان آسیاب پر کردن با مواد سیاه بهتر از سفید است زیراکه مقاومت بیشتری دارد . این سخن تا ده سال پیش کاملا درست بود اما امروزه با آمدن نسل های جدید مواد پرکننده سفید دندان و کامپوزیت های با مقاومت بالا دیگر پر کردن دندانهای آسیاب با آمالگام لازم نیست . اگر هنوز دندانپزشکی این سخن را بر زبان آورد دو حالت دارد : یا مواد کامپوزیت با کیفیت بالا ندارد و یا اینکه توان و دانش پر کردن دندانهای آسیاب را با کامپوزیت ندارد .

در کلینیک دندانپزشکی مراجعین بسیاری جهت تعویض پرکردگی های سیاه قدیمی با مواد سفید مراجعه می نمایند . این کار چند حسن دارد :

دندانهای فرد زیبا میشوند .

چون آمالگام بر خلاف کامپوزیت با دندان باند شیمیایی نمیشود همیشه از درز بین آمالگام و دندان نشت پوسیدگی وجود دارد .با تعویض آمالگام با کامپوزیت پوسیدگی های زیر آمالگام نیز برطرف میگردند .

تشخیص پوسیدگی جدید در دندانهایی که با مواد سفید پرشده اند بسیار راحتتر است . در نتیجه در همان وهله اول جلوی پیشرفت آن گرفته میشود.

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 284 تاريخ : دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت: 20:53

ارتودنسی یا لمینت؟ کدام بهتر است؟

دندان های کج و نامرتب می تواند اعتماد به نفس شخص را پایین بیاورد. اما خوشبختانه این روزها گزینه های زیادی برای صاف و مرتب کردن دندان ها وجود دارد که ارتودنسی و  لمینت دندان  دو مورد از محبوب ترین ها هستند. هر دوی اینها برای زیباتر کردن ظاهر دندان ها و لبخندی درخشان به وجود آمده اند اما عملکرد و مخاطب هر یک متفاوت از دیگری است. در اینجا به جزئیات عملکرد و ویژگی های لمینت و ارتودنسی دندان می پردازیم تا ببینیم کدام یک برای چه افرادی کارآمدتر می باشد.

فرق میان ارتودنسی و لمینت دندان

لمینت دندان بیشتر کاربرد زیبایی دارد و در مواردی همچون سفید و یکدست کردن دندان ها به کار می رود. اما ارتودنسی دندان  برای اصلاح ساختار فک و دندان به وجود آمده و در برطرف کردن مشکلاتی مثل اوربایت، آندربایت، کراس بایت و غیره از آن استفاده می شود.

 تنوع لمینت دندان نسبت به ارتودنسی محدودتر است‌. ارتودنسی انواع گوناگونی مثل ارتودنسی سیمی، لینگوال، سرامیکی و همچنین  ارتودنسی نامرئی  دارد.

به علاوه پس از انجام لمینت، دیگر به مطب مراجعه نخواهید کرد و مراقبتی جز رعایت بهداشت دهان و دندان نیاز نیست. اما پس از آنکه دستگاه های ارتودنسی را نصب کردید، باید ویزیت های دوره ای (معمولا ماهانه) را انجام دهید تا پزشک از وضعیت جدید دندان ها مطلع شده و در صورت نیاز دستگاه ها را دوباره تنظیم کند.

لمینت دندان توسط دندانپزشک عمومی انجام می شود اما برای انجام ارتودنسی دندان باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید. متخصص ارتودنسی یک دوره تخصصی را در این زمینه گذرانده و دانش تخصصی آن را دارد.

از کجا بدانم کدام به دردم می خورد؟

اگر:

دندان هایتان زرد شده و با مسواک زدن هم نمی توان این مشکل را برطرف کرد

بین دندان ها کمی فاصله وجود دارد

می خواهید اندازه دندان هایتان را کمی بزرگ تر یا کوچک تر کنید

سطح دندان ها ناصاف است

دندان هایتان لب پر شده اند

می توانید لمینت دندان را به عنوان یک راهکار قطعی برای رفع این مشکلات در نظر بگیرید و روی آن حساب کنید. اما چنانچه:

دندان های شلوغی دارید

دندان ها به شدت کج شده و روی هم قرار گرفته اند

نامرتبی دندان ها به گونه ایست که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را برایتان دشوار کرده

جویدن و گاز گرفتن لقمه های غذا برایتان مشکل و حتی دردناک است

مشکلاتی مثل اوربایت، کراس بایت، آندربایت دارید و هنگام بستن دهان، دندان ها به درستی روی هم قرار نمی گیرند

فرم دندان ها تقارن صورت را به هم ریخته

وقت آن است که به یک دکتر ارتودنسی باتجربه مراجعه کنید تا با انتخاب مناسب ترین دستگاه ها و ابزار، دندان هایی صاف و یکدست برایتان ایجاد نماید.

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 324 تاريخ : دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت: 20:50

چگونه میتوانیم شرایط مناسب خود را برای تحصیل در انگلستان پیدا کنیم؟

شرایط تحصیل در انگلستان

بسته به نوع انتخابی شما برای تحصیل در انگلستان، شرایط ورودی مختلفی وجود دارد. نکته مهم در مورد تحصیل در انگلستان این است که حتی اگر شرایط یک دوره را نداشته باشید، می توانید دیگری را در سطح متفاوتی انتخاب کنید و راه خود را ادامه دهید. انگلستان طیف وسیعی از گزینه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی در تمام سطوح ارائه می دهد. بهبود مهارت های زبان انگلیسی شما قبل از اینکه بتوانید در اکثر موسسات آموزش عالی و بیشتر در انگلستان تحصیل کنید، به درک خوب زبان انگلیسی نیاز دارید. تحصیل در یک دوره زبان انگلیسی در انگلستان، مانند انگلیسی برای مقاصد آکادمیک (EAP) یا یک دوره قبل از جلسه، شما را برای ادامه تحصیل آماده می کند. گزینه دیگر این است که قبل از آمدن به انگلستان، در کشور خود در یک آزمون انگلیسی مانند آیلتس شرکت کنید. سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) در نوع خود بهترین آزمون انگلیسی در جهان است که چهار مهارت زبانی گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را آزمایش می کند. بیش از 1000 موسسه انگلیسی آیلتس را به رسمیت می شناسند و این آزمون در بیش از 125 کشور مختلف در دسترس است. همچنین می توانید در آزمون پیرسون آکادمیک انگلیسی (PTE Academic) شرکت کنید که به صورت آنلاین در مراکز تست پیرسون برگزار می شود. این آزمون توسط بیش از 100 موسسه در بریتانیا به رسمیت شناخته شده است و به طور دقیق توانایی های گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن زبان انگلیسی افراد غیر بومی را اندازه گیری می کند. شرایط ورود به تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان مدارک مورد نیاز شما بستگی به دوره ای دارد که می خواهید تحصیل کنید. شما باید حداقل 13 سال تحصیل را در کشور خود یا در انگلستان گذرانده باشید و مدارک پیش دانشگاهی معادل A-levels انگلستان، Scottish Highs یا National Diploma را داشته باشید. اگر هنوز این مدارک را ندارید نگران نباشید - هنوز هم می توانید در انگلستان تحصیل کنید.

شرایط ورود به دانشگاه در انگلستان

هر دوره در انگلستان ورودی خود را تعیین می کند، بنابراین آنها به طور قابل توجهی متفاوت هستند. اکثر برنامه های تحصیلی در انگلستان مستلزم این هستند که دانش آموز سطوح A را گذرانده و نمرات خاصی را کسب کرده باشد، مثلاً 4 نمرات B، یا نمرات معادل در BTEC یا GNVQ. بنابراین در یک دانشگاه دوره های مختلف الزامات متفاوتی خواهند داشت و دانشگاه ها در کل ممکن است الزامات خاصی داشته باشند که همه دانشجویان باید آنها را برآورده کنند. به عنوان مثال، دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج عموماً از همه دانشجویان می‌خواهند در مصاحبه شرکت کنند، دانشگاه‌های دیگر نیازی به این ندارند. همچنین، به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که به بریتانیا می‌آیند، همچنان می‌توانید در دانشگاه حضور داشته باشید، حتی اگر سطح A را نگذرانده باشید و در سیستم بریتانیا تحصیل نکرده باشید، اما باید با مدیر آن برنامه تماس بگیرید تا بفهمید چه چیزی چیست. مدارکی از کشور خود که باید ارائه دهید.

بنابراین، چگونه می‌توانید موارد مورد نیاز یک دوره را پیگیری کنید و چگونه درخواست می‌کنید؟ در انگلستان، این کار از طریق سرویس پذیرش دانشگاه و کالج ها (UCAS) انجام می شود که تمام درخواست های پذیرش دانشگاه در بریتانیا را پردازش و دریافت می کند. با این حال، اگر می‌خواهید ابتدا دانشگاه‌های بریتانیا را بررسی و مقایسه کنید، می‌توانید در جستجوی مدرسه انگلستان ما شروع کنید.

خانه ماشرایط تحصیل انلگستان,...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 313 تاريخ : دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت: 12:11

لینک دوستان

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :